הממשלה אישרה פה אחד: החטיבה להתיישבות חוזרת לפעילות

במהלך שנות פעילותה החטיבה התיישבות לא דיברה ציונות אלא עשתה ציונות. היא הקימה מאות יישובים בכל רחבי הארץ, וכעת הגיע הזמן שהיא תחזור לעבוד עבור אזרחי ישראל, לשם כך נבחרנו ולשם כך הוקמה החטיבה לפני עשרות שנים
איתי גדסי No Comments on הממשלה אישרה פה אחד: החטיבה להתיישבות חוזרת לפעילות

ראש הממשלה והשרים אישרו בישיבת הממשלה הבוקר את הצעת שר החקלאות אורי אריאל למתווה חזרתה לפעילות של החטיבה להתיישבות • ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על ההחלטה ואמר: "נעשתה כאן עבודה יסודית שמאפשרת לחטיבה להתיישבות לפעול בצורה טובה"

כחלון ונתניהו צילום: Miriam Alster/FLASH90
במהלך שנות פעילותה החטיבה התיישבות לא דיברה ציונות אלא עשתה ציונות. היא הקימה מאות יישובים בכל רחבי הארץ, וכעת הגיע הזמן שהיא תחזור לעבוד עבור אזרחי ישראל, לשם כך נבחרנו ולשם כך הוקמה החטיבה לפני עשרות שנים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר עבודה מאומצת של אנשי משרד החקלאות בראשות השר אורי אריאל ובתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ועם נציגי ממשלה נוספים, אישרו הבוקר השרים – פה אחד – את המתווה לחידוש פעילותה של החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית.

ההחלטה עברה לאחר שתקציב החטיבה להתיישבות הוקפא במשך כשנתיים, בעקבות חוות דעתה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר האוסרת על הממשלה להמשיך ולתקצב את החטיבה.

החלטת הממשלה תסדיר את פעילות החטיבה להתיישבות ותאפשר לה לפעול במתכונת מלאה בכל רחבי הארץ, כולל ביהודה ושומרון.

כזכור, החטיבה להתיישבות של ההסתדרות הציונית העולמית הוקמה בשנת 1971 כגוף ביצוע שתכליתו לפעול לפיתוח ההתיישבות. להסתדרות הציונית מעמד מיוחד המעוגן בחוק מעמדן של ההסתדרות הציונית העולמית ושל הסוכנות היהודית לארץ ישראל, התשי"ג- 1952.

שר החקלאות אורי אריאל: "עבדנו קשה כדי שהממשלה תאפשר לחטיבה לחזור לפעילות מלאה בכל הארץ, כולל ביהודה ושומרון, ותודה לכולם על הברכות ועל שיתוף הפעולה. אני שמח שהגענו להחלטה שמאפשרת פעילות ענפה ובמקביל גם מגבירה את השקיפות והבקרה.

"במהלך שנות פעילותה החטיבה התיישבות לא דיברה ציונות אלא עשתה ציונות. היא הקימה מאות יישובים בכל רחבי הארץ, וכעת הגיע הזמן שהיא תחזור לעבוד עבור אזרחי ישראל, לשם כך נבחרנו ולשם כך הוקמה החטיבה לפני עשרות שנים. אני מזכיר שהחטיבה להתיישבות התחילה כ"מחלקה להתיישבות", בהמשך עברה להיות "חטיבה להתיישבות" ובעזרת ה' עוד תהפוך להיות אוגדה להתיישבות".

השר נפתלי בנט בירך ואמר "יש אנשים שמנסים לצייר את זה אחרת, אבל החטיבה להתיישבות היא הגוף שמאפשר לנו להמשיך את הציונות גם בשנת 2016"

השר יואב גלנט בירך גם הוא על ההחלטה ואמר: "החטיבה להתיישבות היא גוף חשוב ואני שמח שנמצא האיזון הנכון בהחלטת הממשלה"

מהחטיבה להתיישבות נמסר: "הנהלת החטיבה להתיישבות רואה בהחלטת הממשלה היום מנדט מחודש להנפת דגל ההתיישבות ברחבי מדינת ישראל ותמשיך להיות חוד החנית של ממשלת ישראל בחיזוק האחיזה בפריפריה הביטחונית וההתיישבותית של המדינה.

"בהזדמנות זו רוצה הנהלת החטיבה להודות לעובדיה אשר עמדו תחת ביקורת בשנתיים האחרונות ונמצאו נקיים מכל רבב ולא הפסיקו לרגע בשליחותם ההתיישבותית ביישובי גבול הצפון, עוטף עזה, בערבה, בנגב, בבקעת הירדן, בגולן וביהודה ושומרון.

"יו"ר החטיבה להתיישבות, גאל גרינוולד, מודה לשר החקלאות על תרומתו הרבה להחזרת פעילות החטיבה לסדרה".

בתגובה להחלטת הממשלה, להאציל סמכויות מהממשלה לחטיבה להתיישבות, אומרות עורכות הדין סוהאד בשארה ממרכז עדאלה ורוני פלי מהאגודה לזכויות האזרח כי "הממשלה למעשה הפריטה את סמכויותיה השלטוניות, לקבוע ולבצע מדיניות התיישבות, לגוף פרטי האמון על האינטרסים של האזרחים היהודים בלבד, ושאיננו מחויב לכללים ולאמות המידה החלות על גוף ממשלתי. בכך, הסמיכה הממשלה את החטיבה להתיישבות לפגוע בזכויות חוקתיות של אזרחים ערבים. אנו פנינו לפני חודשים ספורים ליועמ"ש אביחי מנדלבליט והצגנו את התנגדותנו אולם פנייתנו לא קיבלה כל תגובה, ולכן אנו נשקול עתירה לבג"ץ בנושא."



0 תגובות